marți, 12 ianuarie 2016

Cum fac singura o ie, măsura 48-50, cu mânecă raglan și broderie croșetată

Mi-am dorit o ie pe care să o pot lucra. Anul trecut, am încercat să lucrez broderie în cruciulițe la două fire și materialul pe care l-am cumpărat nu a fost bun, deoarece era prea rar, avea aspect de tifon, deși i se spunea pânză topită, și nu am fost mulțumită de el. Apoi am luat un material mai des și totodată fin, foarte frumos, dar imposibil de lucrat...ochelarii + lupa mi-au creat mari probleme, așa că am renunțat la acest tip de broderie, dar nu am renunțat la material.

Așa că am ales o cale confortabilă pentru mine: să fac o ie cu mânecă raglan pe care să aplic broderie croșetată.
Ceea ce am obținut vedeți în imaginile alăturate.



Pentru măsurile mele, aproximativ 48 - 50, am folosit tiparul din fotografia alăturată astfel: tiparul A B C D E F G H A este tiparul pentru spate (1/2 din tipar), iar pentru față am trasat un arc de cerc, cu raza de 31 cm, ajungând în punctul B1  situat la 14 cm de verticala AH. Am fixat punctul A1 la 5 cm mai jos de punctul A și am unit A1 cu B1. Tiparul pentru față este determinat de punctele A1 B1 C D E F G H A1. 



Pentru mânecă am folosit tiparul din figura următoare.
Eu am croit mâneca cu lungime de 45 cm, adică o mânecă scurtă, până la cot.







Am pus tiparele pe materialul pus în două, astfel încât să nu fac risipă de material, fiecare tipar așezat cu linia de mijloc al feței, respectiv al spatelui, pe muchia de îndoire a materialului, apoi le-am fixat cu bolduri de pânză. Pentru mânecă am desenat tiparul de o hârtie pusă în două, am desenat conform figurii și apoi am decupat tiparul. Așa am obținut tiparul întreg pentru mânecă. Pentru a face economie de material, tiparul de  mâneca întreagă l-am pus pe pânza pusă în două (pe materialul rămas disponibil) și am croit ambele mâneci odată. Am desenat cu cretă de croitorie conturul tiparelor și am dat semne (lațe) de jur împrejurul tiparelor, după care am desprins tiparele de hârtie și am croit fiecare piesă fața, spatele și mâneca, lăsând rezervele pentru cusături de câte 1 cm. Apoi am tăiat cu grijă lațele și am desfăcut piesele. Apoi le-am asamblat, însăilând fața de spate pe liniile de sub braț, mânecile și apoi am prins mânecile de bluză. Cam așa arăta ia mea în această fază.
Am tras la mașină toate cusăturile și am surfilat toate rezervele. 
Pentru modelul croșetat am ales o dantelă albă pe care am descris-o în postare bordură îngustă croșetată . Pentru acestă dantelă am folosit macrame alb. Am lucrat dantela pentru decolteul de la gât și pentru mâneci. De asemenea am lucrat și floricele cu două rânduri de petale, floricele mici cam de 3 cm.



Pentru râurile de pe fața iei, de pe mâneci și câteva floricele am ales un fir de marcame degrade roșu/galben/alb. Modelul pentru râuri, model în formă inimi, îl vedeți în figura alăturată.


Pentru această dantelă, descrierea modelului este în articolul Model croșetat cu inimi.
O seară bună tuturor!











Un comentariu: