vineri, 3 aprilie 2015

Cum brodez o floare de lasetă în punct de șabac

După ce am desenat modelul pe pânză am însăilat laseta pentru floare. Apoi am făcut tot din lasetă un inel pe care l-am prins în mijlocul florii. Apoi am întărit punctele de la baza petalelor și le-am fixat de inelul central (cu acul și ață de macrame subțire).


 Apoi am început să lucrez broderia cu acul și ață macrame subțire, pentru petalele florii.
Am ales pentru petale punctul de șabac.
Modul de lucru: La baza petalei, în interiorul petalei, introducem acul în lasetă și îl întărim prin două puncte în urma acului (nu facem nod) apoi îl trecem prin stânga, mai sus de baza petalei, prin a doua buclă laterală a lasetei și apoi prin bucla simetrică din dreapta. Trecem cu firul de ață de 2-3 ori prin aceste bucle pentru a obține o mică bridă pe care vom lucra evantaiul. Apoi trecem acul pe sub bridă și îl ducem până la a 3-a buclă din dreapta (mai sus de brida de la bază). Scoate acul prin buclă și îl aducem la baza petalei unde îl trecem pe sub bridă. Trecem acul pe deasupra bridei și îl ducem la următoarea buclă de lasetă. În bucla lasetei introducem acul de jos în sus. Scoatem acul din buclă și venim iar la baza petalei unde îl trecem pe sub bridă. Repetăm până înconjurăm toată petala. Avem grijă să avem un număr par de fire de urzeală (un număr par de bucle de lasetă prin care am trecut cu ață) , le numărăm (la mine au fost 20) și le împărțim în jumătate 10 în stânga și 10 în drepta. Acum trecem cu acul cu ață (și vă recomand să țineți acul în mână invers, cu urechea înainte) la baza petalei pe sub jumătate din firele de urzeală dinspre margine către mijlocul petalei, și apoi pe deasupra celeilalte jumătăți de fire (de la dreapta la stânga). La cel de-al doilea rând trecem acul de la stânga la dreapta pe sub jumătate din fire  și de deasupra celeilalte jumătăți. La a treia trecere, de la dreapta la stânga, sărim primul fir de urzeală (de fapt sunt două fire care vin de la o buclă a lasetei) și trecem acul pe sub celelalte fire și îl scotem la linia de mijloc pe deasupra firelor de urzeală. La a 4-a trecere, de la stânga la dreapta, sărim la fel primul fir de urzeală și introducem acul pe sub celelalte și îl scoatem deasupra la linia de mijloc. Repetăm având grijă ca la fiecare început să sărim câte un fir de urzeală. Când ne apropiem de mijloc și rămân doar firele de urzeală care sunt la mijloc (nr. 10 și 11) continuăm să lucrăm până la vârful petalei.
Se repetă pentru toate petalele. Așa voi face și eu în continuare.
Voi reveni  cu imagini noi!

Un comentariu: